Førti og fabelaktig!

Kjøkken til riktig pris – på bare 8 dager.

19. mai 1983

Kvik Køkkencenter, en liten fabrikk i Kibæk, holdt åpent hus for første gang. Samme dag leverte de det aller første Kvik-kjøkkenet til Orla Hansen fra Grenå. Orla hadde bestilt 10 kjøkken til et boligprosjekt. 

Det nye firmaets motto var «Kjøkken til riktig pris – på bare 8 dager.»

Kviks grunnlegger, Knud Troelsen, var ikke helt ny i kjøkkenbransjen. Faktisk handlet avgangsprosjektet for treteknikkgraden hans ved Teknologisk Institut i København om hvordan man starter en kjøkkenfabrikk. Etter noen år som mindre partner i et annet kjøkkenfirma, startet han opp på egen hånd, sikker på at han hadde en god idé. 

Det tok litt innsats å overbevise investorer, leverandører og banken, men han klarte det. Og det tok ikke lang tid å overbevise butikkene heller – de lave prisene og levering innen 8 dager var bare altfor fristende. 

 

Vi selger opplevelser, ikke bare kjøkken, og glade og fornøyde kunder er det beste visittkortet vi har.

— Knud Troelsen
Grunnlegger av Kvik

Det er kjøkkenglede vi skal selge.

1992

De første dedikerte Kvik-butikkene i Danmark åpnes. Før dette ble Kvik-kjøkken solgt hos eksisterende forhandlere, ofte i tillegg til andre merker. 

Å åpne våre egne Kvik-butikker gjorde at vi kunne begynne å tilby et konsept og en stil og en opplevelse som var lik i alle butikkene. Kvik-kjøkkensentre gjorde at vi kunne utvikle oss og vise kundene hva Kvik egentlig handlet om. Som Knud sa: «Opplevelsen av å kjøpe et kjøkken skal være en glede, og det hele starter i butikkene våre.» 

Butikker som ble bygget i henhold til et masterbutikkkonsept, var en viktig del av visjonen og en måte å skille produktet vårt fra andre kjøkkenmerker på. Knud så på menneskene i butikken som den primære forskjellen – smilende, kunnskapsrike og interesserte i kunder og deres drømmer om hjemmet sitt. 

SamtaleKjøkken®

1998

Du kjenner kanskje begrepet SamtaleKjøkken®, men visste du at det var vi som kom på idéen i 1998? Vi ønsket å gjøre kjøkkenet til mer enn bare en praktisk plass i hjemmet ditt, bortgjemt i et hjørne. Vi ønsket å åpne det opp og gjøre det til et midtpunkt i livet ditt, hvor alle de gode tingene skjer – middager, spillkvelder, lekser, latter.

Konseptet vokste som en holdning og en måte å skape kjøkken på som matcher livene vi lever. Det vi har gjort siden den gang er å perfeksjonere funksjonaliteten, designen og estetikken. Dette har vi gjort ved å lage en mangfoldig designkolleksjon, skap som gir mer plass, og mulighet for en større benkeplate i riktig høyde.

SamtaleKjøkken® gir deg muligheten til å gjøre kjøkkenet ditt til det sosiale midtpunktet i hjemmet ditt.

Vi ønsker å skape de beste omgivelsene for at du skal kunne gjøre alle de tingene som må gjøres i hverdagen din, men ikke gå på akkord med tiden med de du er glad i.

— Jens Erik Nielsen
Produkt- og konseptutvikler

MANO — ingen grenser

2004

Vårt Mano-kjøkkendesign ble først utgitt i 2004. Det har vært en bestselger siden den gang. Det har vært tilgjengelig i mange farger gjennom årene – glossy white, glossy grey, light wood, sera, mat white og dark grey. De slanke, klassiske linjene og uendelige mulighetene har ikke endret seg de siste 25 årene. Det er virkelig tidløst dansk design. 

I dag er det tilgjengelig i white, dark grey og sera, som har et mørkt treutseende.

white

129 645,-

Mano gjennom årene.

Det er viktig at vi har de riktige produktene til riktig pris. Vi ønsker fornøyde kunder – uansett hvor mye hardt arbeid som kreves.

— Knud Troelsen
Grunnlegger av Kvik

Ta en titt på dagens kjøkkendesign

Design